پاسخ کوبنده رهبر انقلاب در خصوص حکم شرعی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی

 

آنکس که با هر مراسم یا عملی، ندای تفرقه بین مسلمین را ایجاد کند، حرام شرعی و خلاف قانونی انجام داده است.

پاسخ کوبنده رهبر انقلاب در خصوص حکم شرعی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی + فیلممقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود با اشاره به حفظ اتحاد مسلمین جهان، بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرده‌اند، موضوعی اساسی و مهم که از دیرباز یکی از راه‌های نفوذ دشمن بر مسلمین بوده و اهمیت آن در تمامی دوره‌های تاریخی به خوبی حس می‌شود.

تاکیدی که بطور قطع برگرفته از کلام نافذ و بصیرانه مولای متقیان، امیرالمؤمنین علی (ع) در گنجینه‌ گهربار نهج‌البلاغه است: پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد، و مهربانی و الفت ها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها برکند و فراوانی نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان شود.

نهج البلاغه، خطبه 192 .

ویدئو زیر گوشه‌ای از بیانات سال 88 مقام معظم رهبری در جمع مردم سنندج است که در آن رهبر انقلاب با بیانی آشکار و رسا، حکم شرعی برهم زدن وحدت شیعه و سنی را اینگونه بیان می‌کنند: افرادی هستند که به بهانه مذهب، وحدت ملی ما را برهم می‌زنند، کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد. این افراد مزدور دشمند، چه شیعه باشند چه سنی.

 

اشعار آغاز امامت امام زمان (عج)

اشعار شاعران اهل بیت(ع) به مناسبت امامت حضرت مهدی(عج) را در اینجا بخوانید.

اشعار آغاز امامت امام زمان (عج) هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری، است؛ پس از شهادت این امام بزرگوار، حضرت مهدی (عج) به امامت می‌رسند که این مناسبت همواره در کانون توجه شاعران کشورمان قرار داشته است و برای آن اشعاری سروده‌اند.
ادامه نوشته

چگونه امامت به امام زمان (عج) انتقال یافت؟

هشتم ربیع الاول با امامت رسیدن امام زمان (عج) و پرچمداری ولایت، طعم شیرین ربیع را به همه چشاند.

انتقال امامت از امام عسکری (ع) به امام زمان (عج)ماه ربیع الاول از سومین ماه‌های قمری است که پس از پشت سر گذاشتن اندوه سنگین ماه‌های محرم و صفر، با سرور و شور امامت می‌آید و واضح و مبرهن است که ربیع به معنی بهار است و اعیادی، چون امامت حضرت ولی عصر (عج) و خجسته مولود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را در تقویم این ماه داریم.
 
هشتم ربیع الاول در وهله اول شهادت امام حسن عسکری (ع) است، که مصیبتی دیگر از خاندان نبوی در دل‌ها تازه می‌شود و قلب امام زمان «ارواحنافدا» حزن آلود است، اما به امامت رسیدن ایشان و پرچمداری ولایت جشنی است که طعم شیرین «ربیع» را به همه می‌چشاند.
 
شیخ طوسی در کتاب «غیبت» از احمد بن على رازى و او از محمد بن على و او از عبید اللَّه بن محمد بن جابان دهقان از ابو سلیمان داود بن غسان بحرانى روایت نموده: به خدمت ابو سهل اسماعیل بن على نوبختى رسیدم و سلام نمودم، ابو سهل گفت: ولادت (م ح. م. د) فرزند حسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن ابى طالب صلوات اللَّه علیهم اجمعین در سامره بسال ۲۵۶ اتفاق افتاد. مادرش صیقل، و کنیه‏ اش ابو القاسم است، و همین کنیه است که پیغمبر خبر داده و فرمودند: نام او، چون نام من و کنیه ‏اش مثل کنیه من است، لقبش مهدى و حجت و منتظر و هم او صاحب الزمان است.

هشتم ربیع الاول چه روزی است؟

سپس ابو سهل گفت: زمانی که امام حسن عسکرى (علیه السّلام) در بستر بیماری بودند روزى من در خدمتش بودم، حضرت به عقید خادم خود که غلامى سیاه چهره و اهل نوبه‏ بود و پیش از آن حضرت خدمتکار پدرش امام على النقى بود؛ و امام حسن عسکرى علیهما السلام را بزرگ کرده بود، فرمود: اى عقید! قدرى آب مصطکى براى من بجوشان عقید هم آب را روى اجاق نهاد، و صیقل مادر امام زمان علیه السّلام آن را بخدمت حضرت آورد.

حضرت کاسه را گرفت و خواست بیاشامد ولى دست مبارکش لرزید و بدندان نازنینش خورد و سپس آن را بزمین نهاد. آن گاه روی کرد به عقید و فرمود: برو به اندرون که می‌بینى کودکى در سجده است، او را نزد من بیاور.

ابو سهل می‌گوید: عقید گفت: وقتى به اندرون براى جستجوى او رفتم، دیدم کودکى سجده می کند، و انگشت سبابه‏ خود را بسوى آسمان گرفته است، من سلام کردم و او نمازش را کوتاه کرد، سپس گفتم: آقا شما را مى‏ طلبد که به خدمتش درآئى. در این وقت مادرش صیقل آمد و دست او را گرفت و او را نزد پدرش آورد. چون عرب موقع سب کردن یعنى بدگوئى باشخاص با آن به طرف مقابل اشاره می‌کرد، آن را «سبابه» گفتند.
 

ابو سهل می‌گوید: موقعى که بچه خدمت حضرت رسید، سلام کرد. رنگش همچون درّ (سفید) موهاى سرش کوتاه و میان دندان هایش باز بود. وقتى امام حسن عسکرى علیه السّلام او را دید، گریست و فرمود: اى آقاى خاندانم! این آب را بمن بده که من اینک بسوى خداى خود میروم. بچه کاسه آب جوش را برداشت و بدهان پدر بزرگوارش نزدیک ساخت تا آن را نوشید.

آنگاه امام حسن عسکرى علیه السّلام فرمود: مرا آماده نماز کنید. بچه حوله ‏اى در دامن امام پهن کرد و بدین گونه حضرت، یک یک اعضا را شست و سر و پاى را مسح نمود. آنگاه امام حسن عسکرى علیه السّلام فرمود:

اى فرزند! به تو مژده می دهم که صاحب الزمان و مهدى و حجت خدا در روى زمین توئى. تو فرزند من و جانشین من می‌باشى. از من متولدشده‏ا ى. و تو (م ح. م. د) فرزند حسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن ابى طالب (علیهم السلام) می‌باشى و هم از نسل پیغمبر صلّى اللَّه علیه و آله و خاتم ائمه طاهرین هستى. پیغمبر (ص) مژده تو را داده و نام و کنیه تو را تعیین فرموده است. این را پدرم از پدران پاک سرشتش بمن اطلاع داد.

گلچین مداحی شهادت امام حسن عسکری (ع)

فایل صوتی گلچین مداحی شهادت امام حسن عسکری (ع) قابل دریافت است.

گلچین مداحی شهادت امام حسن عسکری(ع) امام حسن عسکری (ع) در شهر تاریخی و پایگاه نشر اسلام مدینه، در خانه امام هادی دهمین پیشوای جهان اسلام دیده به جهان گشود. مادرش بانویی صالحه و عارفه به نام سوسن یا حدیثه بود که بانوان مدینه از محضر پر فیض او بهره های علمی می بردند. نامی که برای این مولود انتخاب شد، همتای نام جد بزرگوارش امام حسن مجتبی بود که تجدید کننده خاطرات نخستین ثمره باغ پر بار رسالت است.

مدت کوتاه حیات امام حسن عسکری (ع) به سه دوره تقسیم می شود: تا چهار سال و چند ماهگی امام (و به قولی تا ۱۳ سالگی) از عمر شریفش را در مدینه به سر برده، تا ۲۳ سالگی به اتفاق پدر بزرگوارشان در سامرا می زیسته اند (ایشان همراه پدر بزرگوارشان امام هادی (ع) در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی می کردند و به عسکری لقب یافتند) و تا ۲۹ سالگی یعنی شش سال و اندی پس از رحلت امام دهم (ع)، در سامرا ولایت بر امور را بر عهده داشته اند.

در ادامه ، به بهانه فرا رسیدن شهادت امام حسن عسکری (ع)، فایل صوتی گلچین مداحی شهادت امام حسن عسکری (ع) قابل دریافت است.

ادامه نوشته

چرا خبر اعطای درجه سپهبدی به حاج قاسم سلیمانی دروغ است؟

در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه «ساعاتی پیش به فرمان رهبر معظم انقلاب درجه سپهبدی به قاسم سلیمانی اعطا گردید» منتشر شد.

چرا خبر اعطای درجه سپهبدی به حاج قاسم سلیمانی دروغ است؟به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه «ساعاتی پیش به فرمان رهبر معظم انقلاب درجه سپهبدی به سردار قاسم سلیمانی اعطا شد و هفته آینده به مناسبت عید بیعت این درجه به ایشان اعطا می‌گردد. قاسم سلیمانی اولین سپهبد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران.» منتشر شد. 

با این حال به نظر می‌رسد که این خبر به سه دلیل، بی‌پایه و اساس است:

ابتدا بیایید به ظاهر خبر نگاهی بیندازیم. ما چیزی به عنوان عید بیعت نداریم. شیعیان اعیاد چهارگانه یعنی فطر، قربان، مبعث و غدیر دارند که هیچ‌یک در این هفته نیست. این هفته، آغاز امامت حضرت‌مهدی(عج)  است که در هیچ‌کجا با نام عید بیعت شناخته نمی‌شود. جالب اینکه برخی از کانال‌های کپی‌کار، با دانستن این خبر، عید بیعت را به عید مبعث تبدیل کرده‌اند.

در گام دوم بیایید منبع خبر را پیدا کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد که منبع اول این خبر، کانالی به نام «دیوان اقتصاد» است. کانالی که کمتر از ۱۵۰عضو دارد و این کانال نمی‌تواند منبع خوبی برای چنین خبر مهمی در حوزه سیاسی و نظامی باشد. ضمن این‌که اخبار مربوط به رهبرانقلاب، زمانی معتبر است که توسط دفتر ایشان منتشر شود.

در عین حال منطق این خبر نیز نادرست است. قاسم سلیمانی فرمانده مهمی است، اما یکی از نیروهای پنج‌گانه سپاه (دریایی، زمینی، هوافضا، قدس و بسیج) است و دستکم به طور اسمی زیر نظر فرمانده سپاه فعالیت می‌کند. پس امکان ندارد که یک سپهبد، زیر نظر یک سرلشگر فعالیت کند.

خوب است بدانید که سپهبد، در درجات نظامی، یکی مانده به بالاترین درجه یعنی ارتشبد است. در ایران بعد از انقلاب، جز محمدولی قرنی سپهبد زنده نداشتیم و سپهبد صیادشیرازی نیز با ترفیع درجه بعد از شهادت، به این درجه رسیده است.

گفتنی است حاج قاسم سلیمانی در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ به درجه سرلشگری رسیده است. وی از ابتدای انقلاب، سه فعالیت داشته مهم داشته: فرماندهی لشگر ۴۱ ثارالله کرمان، مبارزه با اشرار در سیستان و بلوچستان و فرمانده سپاه قدس از اواخر دهه ۷۰.

سردار سلیمانی هنگامی که نیروهای مردمی کرمان را در ابتدای جنگ رهبری می‌کرد توسط شهید حسن باقری، مغز متفکر جنگ، کشف شد و نخستین بار، هنرش را در عملیات طریق‌القدس نشان داد، اما در دو عملیات والفجر۸ و کربلای ۵ در دو منطقه فاو و شلمچه خوش درخشید.

در نهایت این را در نظر بگیرید که احتمال دارد به خاطر پیروزی بر داعش، نشان نظامی فتح به سردار سلیمانی اعطا شود اما در حال حاضر، خبر اعطای سپهبدی به وی، یک خبر ساختگی است.

کار‌هایی که شما را نزد حضرت زهرا (س) محبوب می‌کند

هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت بخوانید.

باهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

حضرت زهرا (س) فرمودند:
 
حبب الی من دنیاکم ثلاث: تلاوة کتاب الله و انظر فی وجه رسول و الانفاق فی سبیل الله.

از دنیای شما سه چیز محبوب من است: ۱-تلاوت قرآن ۲-نگاه به چهره رسول خدا ۳-انفاق در راه خدا

(وقایع الایام خیابانی، جلد صیام، ص. ۲۹۵)

نگاهی به زندگی حضرت سکینه (س) دختر امام حسین (ع)

حضرت سکینه (س) دختر امام حسین (ع) است که در واقعه عاشورا حضور داشت و سپس همراه با کاروان اسرا به شام برده شد.

نگاهی به زندگی حضرت سکینه (س) دختر امام حسین (ع) حضرت سکینه (س) دختر امام حسین (ع) است که در واقعه عاشورا حضور داشت و سپس همراه با کاروان اسرا به شام برده شد و در پنجم ربیع‌الاول سال 117 هجری قمری در مدینه درگذشت، که به همین مناسبت، در ادامه این مطلب، گوشه‌هایی از زندگی این بانوی گرانقدر را بخوانید.

 ولادت، نسب، لقب

سکینه بنت الحسین بن علی بن ابی طالب(ع) از دختران امام حسین(ع) است که از بانویی به نام رباب دختر امرؤ القیس متولد شد. اگرچه در منابع متقدم تاریخی، سکینه کوچکتر از دختر دیگر امام حسین(ع)، یعنی فاطمه معرفی شده، اما تاریخ دقیق تولد ایشان  ثبت نشده است؛ با این حال، از سخنان امام حسین(ع) به هنگام خواستگاری حسن مثنی و مخیّر کردن او بین انتخاب سکینه و فاطمه برمی‌آید که او به هنگام حرکت امام به سوی کربلا دختری بالغ و در سن ازدواج بوده است.

نام ایشان آمنه، و به نقلی امینه و به نقل دیگر امیمه بود که مادرش به سبب سکون و آرامش و وقاری که داشت او را سکینه لقب داده بود.

 

ادامه نوشته

از دانلود نرم‌افزار نقشه و مسیریاب تا نرم‌افزار دانلود منیجر قدرتمند

در بسته هفتگی دریچه، بهترین نرم افزارها از دید شما کاربران گرامی را قرار داده‌ایم.

این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که کاربر گوشی های هوشمند نباشد، بر همین اساس ممکن است گاهی اوقات نیازمند استفاده از نرم افزارهایی باشید که به صورت پیش فرض بر روی تلفن همراهتان نصب نشده است.

حال اگر در طول هفته فرصت نمی کنید تا برنامه های کاربردی و دلخواهتان را دانلود کنید نگران نباشید. در بسته هفتگی، پربازدیدترین و برترین نرم افزارها از دیدگاه شما کاربران را جمع آوری کرده ایم.

ادامه نوشته

ماجرای کمک امام زمان(عج) به مسافر گمشده

ماجرای کمک امام زمان (عج) به زائر مدینه که در بین راه گم‌شده بود را در اینجا بخوانید.

ماجرای کمک امام زمان به مسافر گمشده حضرت صاحب الزمان (عج) با اینکه از نظر ما غایب هستند اما از احوال شیعیان آگاهند و آنان را از امدادهای خود بهره‌مند می‌سازند؛ در ادامه، داستان کمک امام زمان (عج) به زائر مدینه که در بین راه گم‌شده بود را بخوانید:

 هوا تاریک شده بود، همه‌ی افراد قافله نگران بودند. یکی گفت: «حالا چه کنیم؟ اگر از مدینه و مکه بازگشتیم، جواب زن و بچه‌اش را چه دهیم؟»، یکی دیگر گفت: ا«گر ما تند نمی‌رفتیم، سید احمد عقب نمی‌ماند»، دیگری گفت: «اگر سید گرفتار راهزن‌های جاده نشده باشد، حتماً تا الان گرگ‌های گرسنه حسابش را رسیده‌اند.»
ادامه نوشته

هفته بسیج  را گرامی می داریم و یاد وخاطره شهدای بسیج را گرامی می داریم

نتیجه تصویری برای هفته بسیج

 

ماجرای به آتش کشیدن کعبه توسط یزید

سوم ربیع‌الاول سال 64 هجری، لشکریان شام به دستور یزید، کعبه را با منجنیق مورد حمله قرار دادند.

ماجرای به آتش کشید کعبه توسط یزیدسوم ربیع‌الاول سال 64 هجری، لشکریان شام به دستور یزید، کعبه را با منجنیق مورد حمله قرار دادند که موجب آسیب رسیدن به این مکان مقدس شد.

جنگ مکه مکرمه، آخرین اقدام یزید در زندگی ننگین خود است، و پس از این اقدام، خداوند مهلت زیادی برای زندگی به این ظالم نداد و به هلاکت رسید.

پس از آن که «عمرو بن سعید أشدق» و «عبید الله بن زیاد»، دستور یزید بن معاویه مبنی بر حمله به مکه را نپذیرفتند، یزید به مسلم بن عقبه، دستور حمله را صادر کرد؛ مسلم بن عقبه با لشكر شام به قصد قتل‌عام اهل مدينه و سرکوب قیام آنان حرکت کرد و  28 ذی‌‏حجه با حمله به مدینه، ظلم‌های بسیار و قتل‌عام‌های فجیعی انجام داد و  پس  از آن به دستور یزید برای دفعِ قیام  عبدالله بن زبير به سوی  مكه حرکت کرد.

ابن اثیر، ماجرا را این گونه تشریح می‌کند: پس از آن که کار مسلم از کشتار مردم مدینه و غارتشان به اتمام رسید، با همراهانش برای نابودی ابن زبیر به سوی مکه حرکت کردند، پس از آن که به منطقه «مشلل» رسیدند، مرگ او را امان نداد و جانش را گرفت.  بعد از مرگ او، حصین بن نمیر لشکریان را حرکت داد تا به مکه رسیدند. مردم مکه مقاومت کردند و از باقیمانده محرم و تمام صفر و سه روز از ربیع الاوّل را با هم جنگیدند که در نهایت با منجنیق به خانه خدا حمله کرده و آن را به آتش کشیدند و بدین وسیله ابن زبیر را محاصره نمودند.

ابن قتیبه نیز در کتاب امامت و سیاست می گوید: «حصین بن نمیر» حرکت کرد تا به مکه رسید و گروهی را فرستاد تا بخش مسفله (محله پایین) مکه را تصرّف کردند که منجنیق هایشان را در آن جا نصب کردند و به لشکریانش دستور داد که هر روز تعداد ده هزار سنگ بزرگ و صخره به سمت مسجد الحرام پرت کنند.

ماجرای به آتش کشیدن کعبه توسط یزید

در منابع، این ماجرا را اینگونه شرح داده‌اند: لشكر شام در بالاى كوه‌‏هاى مكه كه مشرف بر خانه‌‏ها و مسجدالحرام بود، اجتماع كردند و با منجنيق، پيوسته سنگ و نفت بر مكه و مسجد مى‏‌افكندند، و پارچه‌هایی  از پنبه و كتان به نفت آلوده مى‌‏ساختند و بر خانه خدا مى‌‌‌‏انداختند  و آن‌ها را آتش میزدند تا آنكه كعبه معظّمه سوخت و بناى آن منهدم گشت و ديوارهاى آن فرو ريخت و شاخ‏‌هاى گوسفندى كه به جهت فداى اسماعيل آمده بود و بر سقف آويخته بودند، هم سوخت.

بعد از این حادثه خداوندِ منتقمِ قهّار، يزيد را مهلت نداد و به جهنم فرستاد. وقتی خبر مرگش به مكه رسيد، ابن نمير دست از جنگ برداشت و با لشكر خويش به جانب شام روانه شد.

کدام عمل دیدار با امام زمان را نزدیک تر می کند؟

امام زمان (عج) می فرمایند: اگر دلهاى شیعیان ما که خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق کند در وفا کردن به پیمانشان یکى بود هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخیر نمى افتاد.

کدام عمل دیدار با امام زمان را نزدیک تر می کندوفای به عهد یک دستور قرآنی است که در علم حقوق و تجارت گاه به جای آن واژه های وفای تعهد، پرداخت و اجرای تعهد به کار برده می شود. در لغت به معنای به جای آوردن تعهد و انجام دادن عهد و پیمان و در واقع به معنای اجرای قرارداد است. در تجارت این اصطلاح شامل پرداخت پول، انجام کار یا خودداری از انجام کار و انتقال یا تسلیم حق یا مال است.

امام زمان (عج) می فرماید :

وَ لَوْ اَنَّ أشیاعَنا وَ فَقَّهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ، عَلى اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ، لَما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقائنا، وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمْ السَّعادَهُ بِمُشاهِدَتِنا، عَلى حقِّ الْمَعْرِفَهِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما یَحْبِسُنا عَنْهُمْ إلاّ ما یَتَّصِلُ بِنا مِمّا نُکْرِهُهُ. (بحارالانوار ۵۳: ۱۷۷)

از امام علیه السلام نقل شده که به شیخ مفید فرمود:

اگر دلهاى شیعیان ما که خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق کند در وفا کردن به پیمانشان یکى بود هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخیر نمى افتاد، بلکه سعادت دیدار با ما همراه با شناخت و صداقت براى آنان زود به دست مى آمد، چیزى جز کارهاى ناشایست آنان ما را از ایشان محبوس نمى سازد.

 سه نکته :

در معامله با مردم خیانت نکن

حضرت رضا(ع) از پدرانش از پیامبر خدا روایت می کنند که آن حضرت فرمود: کسی که با مردم معامله کند و به آنان ستم نورزد و سخن بگوید و به آنان دروغ نگوید و به آنان وعده دهد و خلف وعده نکند از کسانی است که مروتش کامل شده و عدالتش آشکار گشته، برادری اش واجب شده و غیبتش حرام است.

از عهد و پیمان می پرسند

قرآن مجید و روایات نسبت به این حقیقت تاکید و پافشاری دارند.

"و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسئوولا (سوریه اسراء آیه ۳۴)؛ به عهد و پیمن وفا کنید زیرا عهد و پیمان مورد بازپرسی است".
همه دین همین است!

شخصی به نام ابومالک می گوید به حضرت علی بن الحسین (ع) گفتم مرا به همه قوانین دین خبر ده، گفت حضرت فرمودند گفتار حق و حکومت به عدالت و وفای به عهده همه قوانین دین است.

آغاز مذاکره برای اعزام زائران ایرانی به سوریه

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: با آزادسازی کامل سوریه از دست نیروهای داعش، مذاکره برای اعزام زائران ایرانی به این کشور آغاز شده است.

آغاز مذاکره برای اعزام زائران ایرانی به سوریهمحسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اعزام زائران ایرانی به سوریه بعد از پاکسازی داعش از این کشور اظهار کرد:با آزادسازی کامل سوریه از لوث وجود تروریست‌های داعش، مذاکره برای اعزام زائران ایرانی به این کشور آغاز شده، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اعزام زائران به سوریه موجود است و تعدادی هتل در شهر دمشق امکان اسکان زائران را دارد، گفت:  در حال حاضر  دو کشور در مذاکره هستند و زمانی که به نتیجه برسند، اعزام ها آغاز می شود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در رابطه با اعزام زائران ایرانی به سامرا و کاظمین، گفت: از یک سال و نیم گذشته و بعد از آزادسازی شهر جرف الصخر اعزام زائران به سامرا آغاز شده است.

گلچین مداحی اربعین حسینی با نوای حاج سلیم موذن زاده

فایل صوتی مداحی حاج سلیم موذن زاده در اربعین حسینی قابل دریافت است.

مداحی حاج سلیم موذن زاده در اربعین حسینیفایل صوتی مداحی حاج سلیم موذن زاده در اربعین حسینی قابل دریافت است.

 

 

 

 

 

 زینب مقام عشقیده بیر امتحان وروب

 
00:00 13:26

زینب قو جالیب گلدی حسین قبروه زوار

 
00:00 07:10

قبروه زوار بی یار و هوادار

 
00:00 07:10

 

از دانلود نرم‌افزار هواشناسی تا نرم‌افزار افزایش سرعت گوشی

 

در بسته هفتگی دریچه، بهترین نرم افزارها از دید شما کاربران گرامی را قرار داده‌ایم.

 این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که کاربر گوشی های هوشمند نباشد، بر همین اساس ممکن است گاهی اوقات نیازمند استفاده از نرم افزارهایی باشید که به صورت پیش فرض بر روی تلفن همراهتان نصب نشده است.

حال اگر در طول هفته فرصت نمی کنید تا برنامه های کاربردی و دلخواهتان را دانلود کنید نگران نباشید. در بسته هفتگی، پربازدیدترین و برترین نرم افزارها از دیدگاه شما کاربران را جمع آوری کرده ایم.

 

ادامه نوشته

پادشاهانی که به زیارت امام حسین(ع) مشرف شدند

در طول تاریخ زیارت امام حسین (ع) جایگاهی والا داشته است و پادشاهان شیعه چه از روی عقیده و چه برای مشروعیت حکومت خود به زیارت بارگاه مطهر ایشان می رفتند.

پادشاهانی که به زیارت امام حسین(ع) مشرف شدنددر طول تاریخ زیارت امام حسین (ع) جایگاهی والا داشته است و پادشاهان شیعه چه از روی عقیده و چه برای مشروعیت حکومت خود به زیارت بارگاه مطهر ایشان می رفتند.

واژه‌ی زیارت در لغت از ماده‌ی «زور» گرفته شده و در معانی روی گرداندن، عدول و مایل شدن از چیزی به چیز دیگر بکار رفته و همچنین به رو در رو شدن و ملاقات نیز زیارت گویند. به فرد زیارت کننده هم از آن رو زائر گفته می‌شود که وقتی به زیارت شخصی می‌رود از غیر او رو برمی‌گرداند.[1] در عرف، زیارت شخصی، عبارت است از آمدن نزد او به قصد تکریم و تعظیم و انس گرفتن با او[2].

زیارت اهل قبور، با حضور در محل دفن آنان به قصد بزرگداشت ایشان و سلام دادن بر آنان تحقق می‏یابد[3] و روایات زیادی در باب زیارت قبر پیامبر (ص) در منابع روایی اهل سنت نقل شده است.[4] در منابع حدیثی شیعه هم روایات فراوانی درباره زیارت قبر پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) خصوصا امام حسین (ع) روایت شده است[5] و شیعیان نیز همواره توجه وبژه‌ای به این امر داشته‌اند.

در طول تاریخ شاهان و حاکمان شیعه برای ابراز ارادت نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) و همچنین برای جلب نظر شیعیان و محبان اهل بیت (ع) به زیارت قبور شریف اهل بیت (ع) خصوصا امام حسین (ع) می‌رفتند. این نوشتار با مراجعه به متون تاریخی به معرفی برخی از پادشاهان و حکامی می‌پردازد که به زیارت امام حسین (ع) مشرف شده‌اند و همچنین تلاش دارد تا گزارش مختصری از سفرهای زیارتی آنان را به خوانندگان محترم ارائه کند.

ادامه نوشته

سر مبارک امام حسین (ع) در کجا مدفون است؟

سر مبارک امام حسین (ع) توسط امام سجاد (ع) به کربلا بازگردانده، و دفن شد.

سر مبارک امام حسین (ع) در کجا مدفون است؟

پس از واقعه عاشورا، قومی به نام بنی‌اسد که در نزدیکی کربلا سکونت داشتند، بدن‌های مطهر شهدا را دفن نمودند، اما سر مبارک امام حسین (ع) همراه با کاروان شهدا به شام برده شد و در مورد سرنوشت سر مبارک حضرت، قول‌های مختلفی گفته‌اند که بنا به معتبر‌ترین قول، امام سجاد (ع)، سر مبارک امام حسین (ع) را به بدن ایشان در کربلا ملحق نمودند.

در رابطه با محل دفن رأس امام حسین (ع)، شش قول بیان شده است:

1- كربلا

اين نظر ديدگاه مشهور بين علماى شيعه است و علامه مجلسى (ره) به اين شهرت اشاره كرده است.

شيخ صدوق (ره) با نقل روايتى، الحاق سر به بدن در كربلا را از قول فاطمه دختر على (ع) و خواهر امام حسين (ع) نقل كرده است، اما درباره كيفيت و چگونگى الحاق ديدگاه‌‏هاى مختلفى ابراز شده است.

برخى همانند سيدبن طاووس آن را امرى الهى می‌‏داند كه خداوند با قدرت خود و به صورت معجزه انجام داده است. برخى ديگر چنين گفته‏‌اند: امام سجاد (ع) در بازگشت در روز اربعين يا روزى غير از آن، سر را در كربلا در كنار بدن دفن كرد. اما اينكه آيا دقيقاً سر به بدن ملحق شد و يا در كنار ضريح و در نزديكى بدن دفن شد، عبارت روشنى در دست نيست.

عده‌‏اى گفته‏‌اند: پس از آنكه سر را در زمان يزيد سه روز به دروازه دمشق آويزان كردند، پايين آورده و آن را در گنجينه‌‏اى از گنجينه‏‌هاى حكومتى گذاشتند و تا زمان سليمان بن عبدالملک در آنجا بود. سپس وى آن را بيرون آورده و پس از تكفين، آن را در گورستان مسلمانان در دمشق دفن كرد. پس از آن جانشين وى عمر بن عبدالعزيز (حكومت 99 تا 101 ق) آن را از گورستان درآورده و معلوم نشد كه با آن چه كرد اما با توجه به تقيد او به ظواهر شريعت، به احتمال فراوان آن را به كربلا فرستاده است.

در میان قول هایی که گفته شده، بنا به فرموده امامان معصوم (ع) این قول از همه صحیح تر است، و برخى از دانشمندان اهل سنّت مانند شبراوى، شبلنجى و سبط ابن حويزى نيز پذيرفته‏‌اند كه سر در كربلا دفن شده است.

2- نجف اشرف

 درباره كيفيت انتقال سر به اين مكان، از قول امام صادق (ع) چنين نقل شده است: يكى از دوستداران اهل بيت (ع) در شام آن را سرقت كرد و به كنار قبر حضرت على (ع) آورد. البته اشكال اين ديدگاه آن است كه قبر حضرت على (ع) تا زمان امام صادق (ع) براى همگان شناخته شده نبود.

در روايتى ديگر آمده است: «پس از آنكه سر مدّتى در دمشق بود، به كوفه نزد ابن زياد برگردانده شد و او از ترس شورش مردم، دستور داد كه آن را از كوفه خارج كرده و در نزد قبر حضرت على (ع) دفن كنند.» اشكال ديدگاه قبلى به اين ديدگاه نيز وارد است.

 3- كوفه

سبط ابن جوزى اين ديدگاه را ابراز كرده و گفته است: «عمرو بن حريث مخزومى آن را از ابن زياد گرفت و پس از غسل، تكفين و خوشبو كردن، سر را در خانه خود دفن كرد.»

4- بقیع

ابن سعد صاحب طبقات الكبرى اين ديدگاه را پذيرفته و چنين بيان كرده است: «يزيد سر را براى عمرو بن سعيد حاكم مدينه فرستاد و او پس از تكفين، آن را در قبرستان بقيع در كنار قبر مادرش فاطمه (س) دفن كرد.»

اين ديدگاه به وسيله تعدادى ديگر از دانشمندان اهل سنّت (مانند خوارزمى، در مقتل الحسين (ع) و ابن عماد حنبلى در شذرات الذهب) پذيرفته شده است. اشكال مهم اين ديدگاه آن است كه قبر حضرت فاطمه (س) معلوم نبوده تا در كنار آن دفن شود.

5- شام

شايد بتوان گفت: بيشترين گزارش‏هاى اهل سنّت، حكايت از دفن سر در شام مى‏كند كه معتقدان به اين ديدگاه نيز در ميان خود اختلاف داشته و اقوال مختلفى ابراز كرده‌‏اند همچون در كنار دروازه فراديس كه بعدها مسجد الرأس در آن ساخته شد، در باغى در كنار مسجد جامع اموى، در دارالاماره، در گورستانى در دمشق، در كنار دروازه توما

6- مصر

نقل شده است: خلفاى فاطمى كه از آغاز نيمه دوم قرن چهارم تا آغاز نيمه دوم قرن هفتم در مصر حكم مى‌‏راندند و پيرو مذهب شيعى اسماعيلى بودند، سر مبارک امام حسين (ع) را از دروازه فراديس شام، به عسقلان و سپس به قاهره منتقل كردند و بر آن مقبره معروف به تاج الحسين (ع) را پس از سال 500 بنا كردند.

مقريزى سال دقيق انتقال سر از عسقلان به قاهره را سال 548 دانسته و گفته است: هنگام بيرون آوردن سر از عسقلان چنين مشاهده شد كه خون آن هنوز تازه و نخشكيده است و بويى همچون مشک از آن به مشام می‌رسد. علامه سيدمحسن امين عاملى (از دانشمندان معاصر شيعه) پس از نقل انتقال سر از عسقلان به مصر مى‏‌گويد: «در محلّ دفن سر بارگاه بزرگى ساختند و در كنار آن نيز مسجدى بزرگ بنا كردند. من در سال 1321 قمری آنجا را زيارت كرده و مردان و زنان زيادى را در حال زيارت و تضرع در آن مكان ديدم.» سپس مى‏‌گويد: «شكى در انتقال سرى از عسقلان به مصر وجود ندارد اما اينكه آن سر از آن امام (ع) يا شخص ديگرى بوده، جاى شک است.»

علامه مجلسى (ره) نيز به نقل از گروهى از مصريان، به وجود بارگاهى عظيم در مصر با نام «مشهد الكريم» اشاره می‌كند.

با توجه به منابع و اینکه در قول های دوم تا ششم، شک هایی وجود داشت، این امر قطعی است که سر مبارک امام حسین (ع) توسط امام سجاد (ع) به بدن مطهر ملحق شد.

مداحی «نوکرم کی میرم حرم» با صدای مهدی سلحشور + دانلود

فایل صوتی مداحی مهدی سلحشور، با عنوان «نوکرم کی میرم حرم»، را در اینجا می‌توانید، دریافت کنید.

مداحی «نوکرم کی میرم حرم» با صدای مهدی سلحشور + دانلودهمزمان با اربعین حسینی ۹۶، و حرکت عظیم پیاده روی اربعین، شما می‌توانید، فایل صوتی مداحی مهدی سلحشور مداح اهل بیت (ع)، با عنوان «نوکرم کی میرم حرم»، را در اینجا بشنوید و دریافت کنید.

متن نوحه:

گریه ام می‌گیره/ برای اون سر رو نیزه‌ها

گریه ام می‌گیره/ با گریه‌ی تموم نوکرا

گریه ام می‌گیره/ برای تک تک کربلا نرفته‌ها

سخته که اشکات برن/ خیلی رفیقات برن

جا بمونی و اشک دیده هات ببارن/ سخته مسافر نشی

بمونی زائر نشی/ خاطره هاشونو همه برات بیارن

سخته خدایی

نوکرم کی میرم حرم/ از کرم کی میرم حرم

....

گریه ام می‌گیره/ با عکسای غروب کربلا

گریه ام می‌گیره/ با حسرت شبای کربلا

گریه ام میگیره/ برای تک تک کربلا نرفته‌ها

سخته شب جمعه‌ها/ تو حسرت کربلا

رو به حرم بایستی و اشکات بباره

سخته دلت وا نشه/ براتت امضا نشه

نوکر تو چاره به جز قسم نداره

به جون زهرا/ به جون مولا

نوکرم کی میرم حرم/ از کرم کی میرم حرم

 

 
00:00 03:14

مداحی «نوکرم کی میرم حرم» با صدای مهدی سلحشور + دانلود

مداحی «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» با نوای ميثم مطيعی

فایل صوتی مداحی «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» ویژه پیاده روی اربعین حسینی با صدای ميثم مطيعی قابل دریافت است.

مداحی فایل صوتی مداحی «کربلا کربلا ما داریم می آییم» ویژه پیاده روی اربعین حسینی با صدای ميثم مطيعی قابل دریافت است.

 

 

مداحی«کربلا کربلا ما داریم می آییم» با نوای ميثم مطيعی

 

 
00:00 10:58

 

گلچین مداحی اربعین 96 + دانلود

فایل صوتی گلچین مداحی حنیف طاهری، امین خمسه و جواد پرچمی در اربعین حسینی (1396) قابل دریافت است.

گلچین مداحی اربعین 96 + دانلودفایل صوتی گلچین  مداحی حنیف طاهری، امین خمسه و  جواد پرچمی در اربعین حسینی (1396) قابل دریافت است.

 

مداحی حنیف طاهری اربعین 96

 

 آرامش دلای بی قرار

لحظه لحظه کربلا رو

عاشقم توخیل عاشقاش

تا حسین است چه حاجت به عطای دیگران

به رسم دیده بوسی با عزیزان

 

مداحی امین خمسه اربعین 96

باز اربعین، بازم جاموندم

بی قراره باز دل بی تاب

قال شیخ الائمه

السلام علیک یا اباعبدالله

آرام جان رقیه

 

مداحی جواد پرچمی اربعین 96

به شوق نگاهی